2015. április 30., csütörtök

22. Könyvfesztivál harmadik nap

Ez a nap ígérkezett a legizgalmasabbnak, és be is váltotta a hozzá fűzött reményeket. Sok dedikálás, azaz sok általam is kedvelt szerző (főleg költők) voltak jelen aznap, illetve több engem érdeklő előadást is az utolsó napon tartottak meg.



3. nap

Előző nap legjobb barátnőmnél aludtam, hogy vasárnap együtt mehessünk a Könyvfesztiválra. Az első előadás, a "beszélgetés a haza YA fantasy irodalomról" tíz órakor kezdődött és sikerült öt percet késnünk róla, ezúttal elnézést is szeretnék kérni, amiért késésünkkel megzavartuk a beszélgetést. Engem nagyon idegesített a többi késő, szóval el tudom képzelni, milyen lehetett a mi érkezésünk (azért fél órás késés után az ember szerintem már nem megy be egy előadásra).
A kerekasztal beszélgetésen részt vettek: Roboz Gábor (moderátorként), Holló-Vaskó Péter (A. M. Aranth), Buglyó Gergely és Lakatos István. Beszéltek a műfaj hazai elfogadottságáról, az olvasókkal kapcsolatos előítéletekről és azok jelenlegi alakulásáról, a szerzők saját magyar neveiknek felvállalásáról, és arról, egy magyar által írt műnek vajon Magyarországon kell-e játszódnia. Nagyon érdekesnek találtam az előadást, habár fiatal nő lévén, sohasem találkoztam a "30 évesen egész nap otthon gubbasztó, anyjánál lakó, számítógépes játékokkal játszó" előítélettel (szerencsére).

Az előadás után átrohantunk a következő kerekasztal beszélgetésre, amelynek címe "menőnek lenn" és a gyerekirodalommal kapcsolatos menőséget volt hivatott értelmezni, definiálni. Nagyon érdekes beszélgetésnek találtam, hiszen az általános iskolában és gimnáziumban nincs fontosabb, mint menőnek lenni, minden ekörül forog, ez határozza meg az osztályon belüli státuszt is. Ehhez képest hihetetlenül nehéz megfogalmazni mi számít menőnek és mi nem, akár felnőtt, akár gyerek az illető.

Varró Dani dedikálására már rég izgatottan vártam, hiszen egyik kedvenc költőm, akivel eddig nem volt még lehetőségem személyesen találkozni. Természetesen nem volt alkalmunk beszélgetni, de annak a pár szónak és az aláírásának is örültem.
Nyáry Krisztiánnal is dedikáltattam az Így szerettek ők egy példányát, mert nagyon tetszettek a könyvei. Fontos dolog szerintem minden lehetséges módszerrel megszerettetni az irodalmat, és mi más lenne erre jobb módszer, mint a mások magánélete iránti kicsit perverz érdeklődésünk felcsigázása? Aki tud, az tud.

A két dedikálás után máris siethettünk a "kortárs sience fiction és fantasy előadásra." Ott az egyik kérdésben elhangzott, hogy vajon azért csappant-e meg az eladott példányok száma, mert az emberek immár inkább az eredeti, angol változatot olvassák, hogy korábban juthassanak hozzájuk. Én magamban hozzá tettem, hogy "és azért, hogy ne kelljen a borzalmas fordításokat olvasni", de nem volt bennem annyi bátorság, hogy ott és akkor felálljak és megkérdezzem mit tesznek azért a kiadók, hogy minél kevesebb hiba kerüljön egy fordításba és nem-e ez (a hibák) a valódi oka annak, hogy az emberek egyre kevesebben veszik az amúgy is dráguló könyveket. Pedig jó kérdés lett volna.

Spiró György dedikálására barátnőm kedvéért mentünk el. Nagyon szégyenlem, de még soha nem olvastam semmit tőle. Ami késik azonban nem múlik, kölcsön is kértem már egy általa írt könyvet.
Ezután következett Kányádi Sándor bácsi dedikálása. Szerencsére nem volt túl hosszú a sor, hamar mellé ülhettem. Nagyon szeretem őt, nem csak a műveit, hanem a költőt is, mint embert. Úgy viselkedik, mint ha mindenki nagypapája volna: nagyon kedves, türelmes és megértő.

Fantasztikus volt a mai nap, a hangulat is nagyon jó volt: sokan voltak, érdeklődőek, kedvesek, írók és olvasók egyaránt. Jövőre is elmegyek majd a Könyvfesztiválra, az biztos.


Aznapi szerzemények:

 3 könyv:
Jodi Picoult: találj rám!
Joe Abercombie: Half a King - Az uralkodó
Lakatos István: Óraverzum
 2 könyvjelző
Egy karkötőnek nevezett valami, a következő idézettel:
"Tizenegy perc. A világ egy olyan dolog körül forog, ami csupán tizenegy percig tart." - Paulo Coelho: Tizenegy perc









A prae.hu videója az utolsó napról:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése